Îmi amintesc de la cursurile de marketing din facultate (eu am terminat ASE-Marketing), cum învățăm noi care strategii de marketing sunt cele mai eficiente, cele mai generatoare de vânzări, cele care conving cel mai ușor clientul să facă achiziția.
Pe vremea aceea când ni se predau nouă toată aceste ”tips-uri”, adică acum 15 ani, comerțul și marketingul online erau așa o idee foarte abstractă. Nici nu am crezut că voi apuca să trăiesc vremuri așa tehnlogizate :))
Pe atunci nu exista youtube, nici măcar google-ul nu apăruse de multă vreme, de facebook ce să mai zic, el a apărut după ce am terminat facultatea.
Deci erau cu totul alte vremuri, și toate recomandările de atunci, între timp s-au schimbat.
Mai puțin, una, cred. Respectiv cea care învățăm noi atunci că este și cea mai eficientă. Cea care convinge cel mai ușor clientul să cumpere un produs.
Și acea ”tehnică” era RECOMANDAREA personală.
💡 Și învățam noi că un procent covârșitor, spre 90% este convins de un produs și ajunge să-l achiziționeze, în urma unei recomandări personale.
Dacă eu îi spun prietenei mele că sunt mulțumită de frigiderul nostru, cel mai probabil o voi convinge să-l cumpere și ea. Noi am cumpărat filtrul de apă, pe care îl aveau prietenii noștri, review-ul lor, deși în newsfeed-ul de pe facebook, îmi apăreau zeci de reclame care mai de care mai convingătoare, zi de zi. Și tot așa. Din gură-n gură, luăm cele mai decizii de achiziție 🙂
Și deși tehnicile și strategiile de marketing s-au schimbat radical de atunci, cred că la fel stau lucrurile și azi. Ba chiar mai mult acum, că e mai ușor să verifici păreri, review-uri și feedback-ul de la clienți.
Deci 90% dintre noi avem încredere, atunci când achiziționăm un produs într-o recomandare personală.
Apoi, am mai povestit aici, despre Proiectul de Susținere a Business-urilor românești, gândit de Parenting PR, care este agenție de PR și comunicare specializată pe nișa de parenting, cu probabil, cea mai mai mare comunitate de blogeri părinți în spate, alături de care s-au hotărât să dea o mână de ajutor business-urilor românești, afectate de criza Coronavirus și care au nevoie de expunere.
Au identificat afaceri românești mici și medii, afaceri construite pe fundamente și principii de business sănătoase, care merită recomandate.
Și mi s-a părut o idee bună și am zis că scriu și eu cu drag și recomand, dacă sunt produse cu care rezonez. Pe care le-am folosit, care îmi inspiră încredere și pe care le-aș recomanda celor mai apropiați și buni prieteni. Că, hai să fim serioși, oferta-i mare și generoasă și de oricât de patriot, naționalist și bine intenționat ai fi, nu cumperi un produs doar pentru că e românesc.
Unul dintre business-urile înscrise în proiect este brandul de cosmetice Techir, brand pe care eu l-am mai recomandat. Eu sunt din Medgidia de loc, ei din Techirghiol, na vecini cum s-ar zice. Dar nu de asta l-am recomandat ci pentru că am folosit cremele, săpunurile, sărurile și soluțiile ingienizante. Și am spus nu doar că mi se par bune, raportate la preț ci că mi se par bune și punct.
Fără parabeni. Handmade. Fabricat în România. Vegan. Netestate pe animale. Afacere de familie. De la Techirghiol.
TECHIR® este un proiect de suflet ce a luat nastere din dorinta de a valorifica resursele naturale neexploatate oferite de Lacul Techirghiol. Mai mult de atat, dorinta mea personala si totodata misiunea companiei este de a promova acest brand drept unul romanesc care va ajunge sa reprezinte lacul Techirghiol la nivel national si international, un brand care va ajuta orasul meu natal sa isi recastige imaginea de oras SPA.(Oana Stan- cofondator Techir)
Și că tot ziceam mai sus că împărțim oarecum aceeași zonă geografică, eu am ajuns să folosesc produse Techir, pentru că mi-e la îndemână să le cumpăr din Farmacia Tei, care e lângă mine, în București.
Pluuuuuus, că ele sunt așezate pe raft, fix lângă pasta de dinți a lui Tudor. Lavera cu căpșuni, alta nu folosește, consumă și multicică, deci măcar pentru pasta lui ajung relativ des în Farmacia Tei.
Și ele, produsele Techir sunt fix lângă pasta lui. Mă uit și ele și le pun în coș.
Așa am ajuns să le folosesc. Deși ele sunt la un clik distanță, împărțite frumos în categorii pe site. Ca să nu mai zic, că până la sfârșitul acestei luni (iunie), folosind codul #CumparProdusRomanesc, beneficiați de o reducere de 15%.
Sunt produse curate, făcute cu drag și din drag. Naturale, prețuri bune. Pline de iubire 🙂
Dacă vă este utilă recomandarea, dacă nu știați de ei, dacă vreți să încercați, eu cu drag v-am povestit de ei 🙂
Bine faci, bine găsești: Cumpără și recomandă produse românești.
Leave a Comment